avatar Ten blog rowerowy prowadzi jakub1985 z miasteczka Kutno. Mam przejechane 90947.00 kilometrów w tym 53.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią brak danych. i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy jakub1985.bikestats.pl

Wtorek, 30 kwietnia 2013 · dodano: 08.05.2013 | Komentarze 0

Franciszków, Sójki i okolice

Poniedziałek, 29 kwietnia 2013 · dodano: 30.04.2013 | Komentarze 0

Pojechałem do Franciszkowa by załatwiać sprawy związane z przyszłą pracą (nareszcie praca po roku bezrobocia)ale w drodze powrotnej spotkałem się z Marcinem Piotrowskim w Głogowcu i znów pojechaliśmy w kierunku Franciszkowa dojeżdżając do Niedrzewia Pierwszego po czym wróciliśmy do Głogowca. Stamtąd przez lasy raciborowskie pojechaliśmy do Sójek a z Sójek do Kutna. Doszła jeszcze jazda po mieście co dało łącznie mnie 62 km mimo, że w zasadzie zbyt daleko nie pojeździliśmy

Odjazd z Włocławka do Kutna

Niedziela, 28 kwietnia 2013 · dodano: 30.04.2013 | Komentarze 0

Tym razem inną o wiele ciekawszą krajobrazowo, nieruchliwą trasą zapewniającą dobry kontakt z naturą.
Włocławek - J. Czarne- Pinczata- Warząchewka- Gołaszewo- Czerniewice - Lutobórz - Kłóbka - Lubień Kujawski - Łanięta - Kutno
Trasa całkowicie pomijająca krajową jedynkę, 9 km więcej ale za to jaka cisza, spokój, brak hałasu od tirów itd. Czas przejazdu zajął jednak ok. 4,5 h dlatego ta trasa polecana jest gdy nam się nie spieszy. Trzeba też uważać by nie pogubić się w trasie

Zlot turystyczny "Zielona wyspa" w Inowrocławiu (z Cyklistą Włocławek)

Sobota, 27 kwietnia 2013 · dodano: 30.04.2013 | Komentarze 0

Trasa: Wyjazd z Włocławka przez Bądkowo - Zakrzewo - Pieranie - Inowrocław - Kruszwica - Papros - Dobre - Kościelna Wieś - Wieniec - Włocławek

Pomimo nie najlepszej pogody ok. 40 rowerzystów z Włocławka i okolic zdecydowało się na udział w rajdzie. Z tej 40-stki 36 osób (w tym ja) wrócało do Włocławka na kołach !!!
Ta impreza w Inowrocławiu była oficjalnym otwarciem sezonu turystycznego w woj. kujawsko- pomorskim (nieoficjalnie ten sezon trwa cały rok, przynajmniej u "cyklisty Włocławek"). Przybyło sporo grup pieszych i rowerowych z całego województwa kujawsko- pomorskiego. Każda miała swoje powitalne hasło.
Jadąc do Inowrocławia zwiedziliśmy kościół w Pieraniu z obrazem Matki Bożej, Pieranie to Częstochowa Kujaw. Z powrotem widzieliśmy kolegiatę romańską w kruszwicy, zakład produkcji Oleju Kujawskiego i w oddali jeziora Gopło Mysią Wieżę.

Do Włocławka na jutrzejszy rajd

Piątek, 26 kwietnia 2013 · dodano: 30.04.2013 | Komentarze 0

trasa standardowa przez Łanięta i Lubień Kujawski, zwiedzanie cmentarza komunalnego we Wlocławku i jazda po mieście

Dzień 4 - powrót znad Bałtyku ale z 3 h w Toruniu na pocieszenie.

Niedziela, 21 kwietnia 2013 · dodano: 23.04.2013 | Komentarze 0

Wstajemy wcześnie rano, żegnamy się z Krzysiem i jedziemy na pociąg do Kołobrzegu tą samą malowniczą ścieżką wzdłuż morza jaką jechaliśmy wczoraj. Mamy 3 przesiadki gdyż jechaliśmy pociągami osobowymi regio:
Kołobrzeg - Piła
Piła - Bydgoszcz
Bydgoszcz - Toruń
W Toruniu przez 3 h jeździmy po mieście i odpoczywamy na starówce. Tu spotykamy sobowtór mojego kolegi Bartosza - grał on na puzonie. Było to zaskoczenie, zastanawiałem się początkowo czy to nie Bartek ale on nigdy nie chwalił się umiejętnością gry na jakimś instrumencie muzycznym.
PKP Toruń - Kutno, Damian wysiadł w Ostrowach
Co ciekawe w domu już oglądając TVN Meteo dowiedziałem się że są właśnie dziś imieniny Bartosza. A na dodatek czwartkowy przewodnik po MRU też miał na imię Bartek. Była to wycieczka o wyjątkowo małym kilometrażu ale za to była pełna gama nie lada atrakcji począwszy od wymarzonego MRU, przyjemnej kąpieli w Termach Maltanskich m.in. w basenie z falą, poprzez oglądanie morskich fal na żywo kończąc na lubianym przez nas Toruniu gdzie widziałem sobowtór swego kolegi. wycieczka mająca elementy łączące się w pewną logiczną całość tj. to ww. o Bartku czy też basen z falą a na następny dzień pobyt nad morzem. Koszt okazał się wyjątkowo niski jak na te 4 dni. Podróżowanie pociągami na Regio Karnet oraz 3 darmowe noclegi pozwoliły przyjamniej mnie zamknąć się w zaledwie 165 zł. Dla porównania wycieczka w styczniu do Zakopanego i Wrocławia gdzie byliśmy w podroży od piątku godz. 23 do poniedziałku 9 rano wyniosła mnnie tylko 5 zł mniej.

Dzień 3 - PKP z Poznania do Kołobrzegu, dojazd do Ustronia Morskiego rowerami

Sobota, 20 kwietnia 2013 · dodano: 23.04.2013 | Komentarze 0

Pociąg jedzie ponad 5 godzin i się wlecze, buja (słabe tory) ale Kołobrzeg nam wynagradza tą niedogodność. Na dworcu wita nas Zbyszek Krycki - rowerzysta kołobrzeski poznany przeze mnie 2 lata temu. Brał on udział w rajdach Bicykla Kołobrzeg, tam go poznałem jeżdżąc z tym klubem jak byłem w Kołobrzegu w marcu 2011 szukać pracy (niestety bezskutecznie). W tygodniu chodziłem wtedy z CV a w weekendy rowerek. Po miłej rozmowie oprowadzam Damiana po Kołobrzegu na molo, do portu, koło latarni, po czym jedziemy do UStronia Morskiego znanymi nam i malowniczymi ścieżkami wzdłuż Bałtyku, gdzie "przejmuje" nas Krzysiek Pawłowski z Krośniewic, który tu pracuje - Damiana kumpel z liceum. Załatwia nam darmowy nocleg, my zamykamy rowery w ośrodku bo chcemy pochodzić plażą. Tak robimy. Jest piękna słoneczna pogoda, niebo czyste i chłód od morza ale przyjemny chłód. I ta pustka, brak turystów, tłoku. Krzysiu częstuje nas pyszną naleweczką przy zachodzie słońca. Po prostu bomba !

Trasa: Kołobrzeg - Podczele - bagicz - Sianożęty - ustronie Morskie

Dzień 2 - rowerowe zwiedzanie Poznania

Piątek, 19 kwietnia 2013 · dodano: 23.04.2013 | Komentarze 0

Od rana jedziemy zażyć kąpieli w Termach Maltanskich korzystając z promocji Happy Hour od poniedziałku do piatku od godz. 9 do 13. Weszliśmy na baseny o 9.50 na 2 h płacąc 24 zł czyli jak za basen w Kutnie - gdzie godzina jest za 12 zł podczas szczytu. Atrakcji co nie miara na tych termach. Objeżdżamy także ścieżkami jezioro maltańskie, jedziemy na Stary rynek, do Starego Browaru, a także Garbary i stare zoo gdzie wrażenie robi na nas szczególnie wystawa waranów. Odwiedzamy także PKP widząc skład do Wolsztyna, który będzie ciągnął parowóz. Oglądamy jego odjazd i robimy przy nim pamiątkowe zdjęcia. We Wolsztynie w parowozowni byłem w lipcu 2010 ale bez roweru. Jest to najstarsza czynna parowozownia w Europie. Na końcu zmierzamy na Górczyn na 2 nocleg. Musimy dość wcześnie położyć się spać bo pobudka jutro przed 4 na pociąg do Kołobrzegu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wycieczka rowerowo - kolejowa. Dzień 1-Zwiedzanie Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego

Czwartek, 18 kwietnia 2013 · dodano: 23.04.2013 | Komentarze 0

Wycieczka rowerowo - kolejowa z Damianem na Regio Karnet
Dojazd pociągami do Świebodzina, przesiadka w Poznaniu na Zbąszynek i w Zbąszynku na Świebodzin (Koleje Wielkopolskie - nowoczesne składy ELF oraz Regio do Świebodzina). Ze Świebodzina jedziemy rowerami do Kaława i Pniewa (bazy turystycznej MRU). Droga jest nieprzyjemna i bardzo ruchliwa w większości bez pobocza choć to jest DK nr 3. Na szczęście to tylko 17 km. Nie zwiedzamy Świebodzina (ale z pociągu widzieliśmy pomnik Chrystusa Króla) ani nic innego po drodze ze względu na dość napięty czas wycieczki, który pozwala nam jedynie choć i na szczęście na zwiedzenie trasy długiej MRU. Są to największe umocnienia militarne w Europie i jedne z największych na świecie zbudowane przez Niemców przed 2 WŚ. Po zwiedzeniu MRU jedziemy do Zbąszynia na pociąg powrotny do POznania. Wysiadamy na Górczynie i jedziemy na nocleg do mojej cioci.
Trasa: Swiebodzin - Rusinów- Gościkowo - Kaława - Pniewo - Kaława - Szumiąca - Stary Dwór - brójce - Lutol Suchy - Rogoziniec - Dąbrówka Wielkopolska - Zbąszyń. W Zbąszyniu w oczekiwaniu na pociąg jedziemy nad piękne jezioro gdzie jest dużo ptactwa. Wychodzi nam 66 km